Lean Képzés
Toyota mottó: „Először embereket építünk és csak azt követően autókat”
A Toyota Termelési Rendszer / Lean és az ember c. képzés
Szakértőnk: Eddig több mint 550 résztvevő, 20 cég, vállalati és nyílt képzések, 20 év autóipari és LEAN tapasztalat.
Ha szeretné megismerni és megérteni, hogy:
- miért a Toyotáé a világ legjobb vállalati kultúrája és miért hívják őket a legemberközpontúbb vállalatnak,
- a Toyotánál homlok egyenesen máshogy gondolkodnak, mint a „western” vállalati vezetők, miért mégis nekik van igazuk, és ebből mit tanulhatunk.
- Az előadó sok saját példát is bemutat
- milyen LEAN eszközöket alakított ki és alkalmaz sikerrel
- vezetőként és munkatársként hogyan lehet ezeket az eszközöket hatékonyan alkalmazni
- miért elengedhetetlen a vállalati LEAN elterjesztéséhez a vezetői példamutatás és támogatás
Amennyiben szeretne átfogó képet is kapni a LEAN-ről és felkeltette az érdeklődésedet a tartalom…… :
I. nap
- Az üzleti paradigma fogalomköre.
- Mit tud a Toyota, ami még a többi japán vállalattól is megkülönbözteti? Hát még a kínaiak?
- Western vs. TPS (Toyota Production System),
- Te ellenőrzöd a munkádat, vagy a munkád ellenőriz téged?
- Jidoka: a beépített minőség
- Vállalati kultúra: a „Western” és a Toyota gondolkodásmód összehasonlítása.
- A feje tetejére fordított szervezet.
- A folyamatokra, vagy a pénzügyi eredményekre koncentráljunk?
- Mit várunk el a vezetőktől, művezetőktől, csoportvezetőktől?
- Nem mint a nyúl, inkább mint a teknősbéka…
- Ha nem romlott el, akkor is tedd még jobbá!
- A Toyota problémamegoldó gondolkodásmódja
- Elsőre jót!
- 5S és vizuális menedzsment
- Teremtsünk értéket (érték vs. pazarlás 7+1)
- Húzórendszer
- Minőségbiztosítás
II. nap
- Problémába futottál? Jaj de jó! Így az első lépést már megtetted a megoldásra. A problémákat azon a szinten kell megoldani, ahol azok keletkeztek, keressük meg a probléma gyökerét.
- Multifunkcionális munkatársak
- A legnagyobb tisztesség az, ha bevalljuk, hogy hibáztunk és megoldást is tudunk javasolni arra, hogy hogyan előzhető meg a hiba ismételt előfordulása a jövőben.
- Felvétel és integráció: ahogy a jó kertész csinálja
- A művezetők, mint kisvállalkozók?
- Döntéseinket lassan, konszenzus útján, minden lehetőség alapos megfontolása után hozzuk meg!
- Miért félünk a dolgozói lojalitástól?
- JIT (Just in Time)
- Kaizen (folyamatos fejlesztés)
- TPM (Teljes körű hatékony karbantartás) alapok
- A3
- A vállalat minősége = vezetők minősége?
- Lassú előrejutás, konzervativizmus és mégis rendkívüli rugalmasság.
- Mit tanult a Toyota a „nyugattól”, hogyan építette azt be a gondolkodásába, és hogyan javított ezeken az elemeken? Motivációs és ösztönzési elméletek egy kicsit másképp
- Emberek, vezetők, felvétel, integráció
- A fordított T modell, azaz ahogy vetjük ágyunk….
- Takt Time (ütemidő) szerinti gyártás
- Vezetők belső kinevelése.
- „Fizethetsz most, vagy fizethetsz később, de valamikor fizetni fogsz!”
- Na, akkor modellezzük is le!
III. nap
- VSM alapok (Érték Lánc Elemzés)
- Heijunkja (Kiegyenlítés)
- Poka –Yoke (hibabiztos)
- Cellarendszerű gyártás
- Nagytételben gyártás vs. egydarabos áramlás
- SMED (10 percen belüli termékváltás)
- Szabványos munkavégzés
- Törődés az emberekkel, azaz a világ legjobb vállalati kultúrája.
….. akkor örömmel látom a képzésen!
A résztvevők mondták:
Legfontosabb felismeréseim és tapasztalataim a tréning során:
- „Ezt vétek nem megtanulni”
- „Számomra a legjobb minősítést az adta, hogy a tréning alatt már elkezdtem ötletelni a saját munkakörömről.”
- „Újra kell gondolnom a vezetői viselkedést és területet”
- „Változnom kell és meg kell tanulnom az emberekre hatni.”
- „A Lean bevezetése a gyártáson kívül is lehetséges / szükséges”
- „Tréning tematikájának a felépítése; Gyakorlati feladatok”
- „Az általam vezetett cég hiányosságai”
- További résztvevői visszajelzések
Mi tetszett különösen a tréningen:
- ” A kérdez – felelek stílus erősítette a gondolatébresztést”
- „Ne csak a vezetőinktől várjuk a cég fejlődését, hanem mi is sokat tehetünk érte. (egy sori dolgozó)”
- „Meglévő homályos LEAN ismereteimre minden részben választ kaptam”
- „Jó hangulat, tanulságos játékok, szemléletes példák.”
- „Az előadásmód úgy érződik, hogy az előadó nem csak beszél róla, hanem úgy is gondolja, és a mindennapjaiba beleépíti.”
- „Mekkora lehetőségek vannak a közös munkában. Megváltoztatom a beosztottjaim felé történő értékrendemet.”
- „A „játékok”, nem egy száraz anyagot kaptam.”
- További résztvevői visszajelzések
Kérje ajánlatunkat!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker."
– Ford Henry











